Werkwijze De Marcom Architect

Hoe verloopt een traject bij De Marcom Architect? Wat is de werkwijze die De Marcom Architect aanhoudt?

Spiegelen, analyseren, concretiseren, structureren en bouwen aan oplossingen, dat is wat DMA doet.
Door de werkwijze van De Marcom Architect hoeft het niet altijd een langdurig traject te zijn.
Het is mogelijk om dit pragmatisch aan te pakken, door goed overleg en teamwork kunnen we relatief snel progressie boeken.

Vanuit het zakelijk perspectief gaat het over:

  • Interne/externe communicatie
  • Organisatie/personeel
  • Marketing & communicatie
  • Commercie en ondersteuning
  • Profilering en positionering
  • Propositie en promotie

Meer dan coaching

Juist omdat De Marcom Architect is opgegroeid in de wereld van reclame, commercie, promotie en verkoopondersteuning, denkt DMA vanuit zijn eigen marketingmix waar het marcom betreft. Iedereen kent de klassieke 4 P’s vanuit de Amerikaanse marketingmix.

In onze werkwijze vullen wij de klassieke 4P’s uit de Amerikaanse marketingmix aan met onze eigen P’s:

Profilering                             Wie > Wat > Waar > Waarom

Positionering                       Marktpositie ten opzichte van concullega’s

Propositie                             Mix van product/service/markt/condities

Promotie                               Inzet van media en het vormen van het imago

Hierover kan ik je alles vertellen, met de ervaring die is opgedaan vanuit Edvance Marketingcommunicatie en Start it up Marketingsupport.
Samen met De Marcom Architect vormen we het SEM-platform, bestaande uit Start it up, Edvance en Marcom Architect.